Yeni Bir Çağ Düşü




 "Her çağ ölen ya da doğan bir düştür" der Arthur O'Shaughessy.  Doğrularıyla, yanlışlarıyla; düşlerle kurulup kabuslarla devam eden bir çağın parantezini kapatıyoruz günümüzde. Ve yeni bir çağa geçiş için  parantez açıyoruz.  Şu an kapattığımız parantez ile açmaya çalıştığımız parantez arasındaki geçiş dönemindeyiz.  Bu döneme bir inşa dönemi de denebilir. Bir tür yenilenme dönemi de. İnsanların,ağaçların, çiçeklerin, gezegenlerin, yıldızların ve doğadaki her şeyin doğup büyüyüp kendini yenileyemediği zaman öldüğü gibi, ülkeler, halklar,toplumlar,devletler, insanlar ve insanlık da kendini yenileyemediği zaman ölmeye mahkum duruma düşer.

   Yeni açılacak parantez ve dolasıyla yeni bir çağ, bizim, hepimizin eseri olacak. Hayallerimizin, düşlerimizin eseri olacak. Bu noktada,  eski parantezler açılırken yapılan bir hata gibi; tartışmadan, konuşmadan, oturup uzlaşmadan bir parantez açmak yanlış olur. Parantezi inşa ederken yapılacak en ufak bir hatanın bile yıllar boyunca insanlara ne denli zarar verebildiğini gördük, görüyoruz.  Bunun acılarını en çok yaşayanlar, genel olarak biz Türkiyelileriz. Açmayı düşlediğimiz yeni parantezi ise, "yekpare geniş bir biz" ile açmamız gerekiyor. Sadece belirli etnik ve dini unsurlar ile hareket edilerek ortaya   konulacak yeni bir çağ düşünün, kabusa dönüşeceğini artık sağlam bir şekilde tecrübe etmiş durumdayız.  Artık  azınlık demeden; karşısındaki fikri,insanı, insanlığı, etnik unsuru küçümsemeden; tartışabilecek,konuşabilecek, ortaya barışı, ortaya yeni bir çağ hayalini çıkarma hedefi olan herkesi bu düşümüze ortak etmeliyiz.  Sadece kendi fikrimizi değil, her türlü fikri ortak bir şekilde değerlendirip, bu yeni parantezi hep birlikte inşa etmeliyiz. Geçmişim ayaklarımıza bağladığı ağır yük yüzünden bir adım bile atamazken ileri doğru,  yüzleşmeliyiz o sorunlarla ve almalıyız dersimizi ki hep birlikte  adımlar atabilelim. Bu tek kişiyle, tek fikirle, tek bakış açısıyla olabilecek bir şey değil. 

   Düş kurmak önemli,yeni bir çağın düşünü kurmak özellikle. Dünya'da kan gövdeyi götürürken, barış ve kardeşlik düşü kurmak önemli.  Herkese insan olduğu için eşit davranmak önemli. İnsanı, insan olduğu için sevmek önemli. Yaratılanı, Yaratan'dan ötürü sevmek önemli. Yeni bir insanlık hayali kurmak önemli. Her türlü inanca saygı, düşünceye özgürlük önemli. Bu hayal, tek başımıza kurabileceğimiz bir hayal değil. Düşlerin, hayallerin gerçekleşmesi birlik ve beraberliğe bağlı. Dostluğa bağlı. Ortak bir amaç etrafında, her türlü baskıdan ve zorlamadan uzak bir şekilde buluşabilmeye bağlı. Yeni bir düş kuruyorum ben de, inanca saygının ve düşünceye özgürlüğün olduğu bir çağın düşü. Bağımsız, demokratik  bir ülkenin,   dürüst vatandaşları olarak yaşamayı düşlüyorum. Bir Türkiyeli olarak, ben barışı, barışmayı ve dostluğu istiyorum.  Kimliklere sıkışmamak istiyorum. Özeleştiri  yapabilelim ve tabularımızı yıkabilelim istiyorum.  Her şeyden önce  kendi kimliğimize bir ayna tutup ilk olarak onu  eleştirmek erdemine sahip olabilmek istiyorum. Ortaya yeni bir çağ düşü koymak benim amacım.. Gelin siz de katılın. Bu Dünya, hepimize yeter...

http://www.gencaci.com/#!yeni-bir-a-d/c1vr5

Yorumlar