Bir fotoğrafın kısa hikayesi



 Bu fotoğraf nerede çekilmiş olabilir?
Fotoğraftaki gençler sizce ne yapıyor olabilir?

Tahmin etmek pek kolay değil. Ve cevap bir miktar hüzün içeriyor. Çünkü fotoğraftaki gençler bir spor müsabakası ya da bir dizi-film izlemek için televizyon karşısında beklemiyor bu fotoğrafta.

Peki bu fotoğraftaki gençler neyi böylesine heyecanla bekliyor, bu fotoğraf karesini bu kadar önemli kılan ne?

Fotoğrafı ben çektim. Fotoğrafın tarihi; 26 Eylül 2017. Saat 15 suları.  Fotoğrafın çekildiği yer; mezun olduğum okulum, Sakarya Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi kantini.

Fotoğraftakiler de benim okul arkadaşlarım. Herkesi dersten çıkartıp kantinde toplayan, maç izleyecek gibi heyecanlandıran olay ise; o günlerde hiç gündemde yokken bir anda değiştirilen üniversiteye geçiş sistemi ile ilgili YÖK Başkanı Yekta Saraç'ın açıklama yapacak olması.

Fotoğrafın çekildiği esnada hava durumu verileri gösteriliyor. Birkaç dakika sonra da Saraç'ın basın toplantısına bağlanılacak.

Kimimiz 11. sınıfta dershaneye giderek başladı üniversite sınavına hazırlanmaya, kimimiz yazın başlayan okul kursuyla. Kaynaklar YGS/LYS'ye göre alındı. Özel ders alanlar ona göre aldı. Çalışmalar, programlamalar ona göre yapıldı.

Gündeme sıkça gelen, meşhur bir atasözümüz var: "Dere geçerken, at değiştirilmez"  diye.  Bizler, sınava hazırlanırken sınav sistemimiz değiştirildi.  Sadece biz üniversiteye hazırlanan gençlerin değil, aynı şekilde liseye geçecek olan öğrencilerin de sınav sistemi sene içerisinde değiştirildi. Onlarınki çok daha korkutucu sonuçlar doğurdu.

O günü çok iyi hatırlıyorum.  Bazı arkadaşlarım, ağlayarak çıkmıştı kantinden, herkesin kafası karışıktı ve bundan sonra ne yapacağımızı bilmiyorduk.

Daha kötüsü; yeni sınav sistemi ile ilgili fotoğrafın çekildiği günden sonra 3 değişiklik daha yapıldı.
Şimdi, bu hafta sonu; o değişen üniversiteye geçiş sınavının ilk kurbanları olacağız.

İşte bu fotoğraf ve bu fotoğrafın kısa hikayesi, maalesef ki Türkiye'nin eğitim sistemi sorunun en açık haliyle yansıtıyor.  Öyle gözüküyor ki, devlet eğitim piyasasından elini çekmediği sürece bu sorunlar da yaşanmaya devam edecek.

Hafta sonu sınava girecek olan tüm herkese başarılar diliyorum.

28.06.2018 / Sakarya Yenihaber Gazetesi

Yorumlar