Gazete Habertürk kağıda baskıya son verirken...

habertürk son baskı ile ilgili görsel sonucu

                Habertürk Gazetesi, geçtiğimiz günlerde kağıda baskıya son verdi. Son baskısını yapan gazete, bundan sonra yola internet gazetesi olarak devam edeceğini duyurdu. Medya dünyasına uzak olan sıradan insanlar için şaşırtıcı olan bu gelişme, benim için üzücü olsa da şaşırtıcı olmadı. Bu gelişme, medya üzerine tekrardan düşünmemizin zamanının gelip de geçtiğini bize gösteriyor.

                Yazılarımı takip edenler bilir ki, benim medya üzerine bir iddiam var.  Yazılarımda sık sık tekrarlıyorum; en fazla 10-15 yıl içerisinde kağıda basılı gazete diye bir şey hayatımızda kalmayacak. Şu anda elimize alıp okuduğumuz gazeteler, en fazla çeyrek asır içerisinde müzelerde sergilenmeye başlayacak.

                Bu değişimin sebebi açık; teknolojinin durdurulamaz bir şekilde, hızlanarak ilerlemesi. Başka bir deyişle, tarihin olağan akışı...  Gazeteler, ortaya çıktıkları ilk zamanlardan günümüze kadar büyük bir kamu hizmeti sağladılar. Zira, bu gazeteler çıktıkları şehirde, ülkede ya da Dünya'daki farklı yerlerde gerçekleşen gelişmeleri insanlara bildiriyordu. Günümüzde ise, "anlık bilgi çağı" olarak adlandırılan bir zamanın içerisindeyiz. Bir yolculuk esnasında, yahut kahvemizi yudumlarken cep telefonumuzu açıp anında nerede ne olduğunu öğrenebiliyoruz.

                İnsanların, habere ve bilgiye (doğru ya da yanlış) anında ulaştığı günümüzde; gelişmeleri bir gün geriden takip eden gazetelerin teknolojiye karşı olan savaşı kazanmasının imkanı var mı?

                Aslında Gazete Habertürk'ün  teknoloji ile arası hiçbir zaman diğerleri kadar kötü olmadı. Zaten bir internet sitesi ile başlayan Habertürk macerası, daha sonra Gazete Habertürk ve Habertürk  TV'yi peşinden getirdi. Gazete Habertürk de teknolojinin QR kod gibi çeşitli imkanlarından faydalanarak diğer gazetelerden her zaman bir adım önde oldu. Fakat, tüm çabalar yetersiz kaldı.

                Şer gibi gözüken bu olayın, hem Habertürk açısından, hem de Türkiye medyası açısından hayırlı bir gelişme olduğunu düşünüyorum. Çünkü, bu adım Habertürk açısından küçük bir adım olsa da, çağı yakalayabilmek adına büyük bir adım.

                Gazetenin son baskısını baştan sona okudum. Gerek gazetenin mutfağı, gerek de köşe yazarları,  medya sektöründeki bu gelişmelerin ne ölçüde farkında olduklarını anlatmışlar. Hepsi, bu bilince sahip izlenimi veriyorlar.

                Habertürk, kağıda baskıya son veren ilk gazete değil elbette. Ama son da olmayacak. Tüm gazetelerin kaderi aynı. Öyle ya da böyle. Er ya da geç. Bu süreçte, çağı iyi okuyup ona göre yatırım yapan, adım atan medya organları ayakta kalmayı başaracak. Diğerleri ise yok olacak.

Yorumlar